WIJ ZULLEN GESLOTEN ZIJN TIJDENS DE FEESTDAGEN VANAF 24/12/24 TOT EN MET 2/01/25.

Algemene voorwaarden

Toepassing algemene voorwaarden

De Algemene voorwaarden zoals hier omschreven zijn van toepassing op ieder product of dienst aangeboden op de webshop van Happy rabbits and Friends, alle leveringen en tijdens evenementen waar wij aanwezig zijn. Iedere bestelling impliceert de aanvaarding van de verkoopsvoorwaarden.

Op de Algemene Voorwaarden van Happy rabbits is uitsluitend het Belgisch Recht van toepassing.

Happy rabbits heeft het recht de algemene voorwaarden aan te passen of aan te vullen.

Wij leveren in België, Nederland en de meeste landen in Europa.

Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.

Bij elke bestelling die geplaatst word op de webshop van Happy rabbits and Friends is een betalingsplicht aangekoppeld.

Identiteit van de ondernemer

Happy Rabbits and Friends 

Laurys Gewatstraat 73 K, 2560 Nijlen, België

Btw-identificatienummer : BE 0778 237 433

Telefoon: +32 (0)496050682

E-mail: [email protected]

Artikelen en prijzen

Houd er rekening mee dat de productafbeelding iets in kleur kan afwijken van het origineel product.

Alle genoemde prijzen gelden per stuk, inclusief  btw* (6% of 21%) en exclusief verzendkosten tenzij anders aangeven.

OPGELET vanaf 1/7/21 ziet u de prijzen op de website volgens de Belgische BTW 6% en 21% pas wanneer u gaat afrekenen zal de BTW berekend worden op het land van bestemming. Dit conform met de nieuwe Europese wetgeving van 1/7/21 waarop de BTW naar het land van bestemming wordt gestort.

Prijswijzigingen en fouten voorbehouden.

Overeenkomst voor buitenlandse ondernemers:

Om tot een verleg van BTW te komen dient de ondernemer een geldig bewijsstuk voor te leggen dat ze daadwerkelijk BTW-plichtig zijn. Deze dient via mail ([email protected])  ingediend te worden. Enkel met een geldig bewijs kan de gecreëerde factuur doorgevoerd worden of een nieuwe factuur aangemaakt worden. 

Overeenkomst betalingen per facturatie voor bedrijven.

Bestellingen dienen steeds per direct betaald te worden alvorens verzending.

Tenzij dit anders is overeengekomen. Bij betaling achteraf blijven de goederen onze eigendom tot dat de factuur betaald is. Deze dient steeds volledig voldaan te zijn binnen de 14 dagen na factuurdatum. 

Overeenkomst

Wij zorgen voor een veilige web omgeving ter beveiliging van uw elektronische overdracht.

Als je een bestelling bij ons doet, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail, deze we je aanraden goed te bewaren.

Jouw bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we voor jouw betalingstransactie met krediet- of debet kaart de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben.

Wij aanvaarden

Online via onze webwinkel:

Bancontact/Mistercash, Maestro, IDeal, SOFORT Banking

Mastercard en Visa 

Paypal 

Bankoverschrijving:Uw bestelling wordt verzonden vanaf de betaling ontvangen is, deze dient binnen de 3 werkdagen voldaan te zijn. Zo niet wordt de bestelling geannuleerd door ons.

Betalingen tijdens één van onze evenementen:

Cash, Bancontact 

Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

Herroepingsrecht

Indien de artikelen na aflevering van een bestelling niet naar wens zijn, dan dien je dit binnen 14 dagen na levering te melden via [email protected] met als onderwerp “ retour + ordernummer ”.

Het retourartikel moet binnen 14 dagen na aflevering in gehele staat met de originele onbeschadigde verpakking inclusief alle toebehoren naar ons teruggestuurd worden. Dit kan u doen naar het retouradres dat u op antwoord van de mail krijgt van ons.

De verzendkosten van het retourneren zijn voor rekening van de klant en geschiedt op eigen risico.

Alsook wanneer de klant zijn zending niet ophaalt in een ophaalpunt zijn retourkosten voor rekening van de klant.

Als wij het retourartikel ontvangen hebben sturen we jouw een nieuw product of je ontvangt je betaling (exclusief verzendkosten) binnen 7 werkdagen terug.

Tenzij wij merken dat het product zodanig is gebruikt dat het niet meer in “ winkelstaat “ is, kan het zijn dat je minder geld voor je artikel terugkrijgt.

Leveringskosten

Verzendkosten worden automatisch berekend nadat u uw adresgegevens ingevuld hebt. Deze worden steeds berekend naargelang gewicht ( of volume hieraan gelijkgesteld) en regio ( land) waar u woont.

Voor pakketten die naar een afhaalpunt verzonden worden geld een max. gewicht van 20 kg (incl. verpakkingsmateriaal) of een volume hieraan gelijkgesteld. Als uw pakket te groot of te zwaar is kan u deze optie niet aanduiden.

Indien u kiest voor thuislevering en u bent niet aanwezig op moment van levering wordt uw pakket alsnog naar een afhaalpunt gestuurd. Wij vragen daarom om via de app van de transporteur eventueel een neerzettoestemming te geven.

Verzendingen gebeuren meestal met DPD. Toch kunnen wij ten alle tijde een andere vervoerder kiezen.

Afhaalpunt. Indien u kiest voor levering afhaalpunt heeft u 7dagen te tijd om uw pakje op te halen. Vanaf dag 8 wordt deze automatisch retour gestuurd indien geen ophaling. Kosten retour worden steeds doorgerekend aan de klant ( deze zijn gelijk aan de verzendkost), alsook de kost voor het eventueel terug opnieuw opsturen.

Er wordt nooit een terugbetaling gegeven op verzendkosten:

- Indien je pakket vertraging heeft.

- Indien je pakket voor thuislevering bedoeld was maar alsnog op een afhaalpunt geleverd is omdat je niet thuis was, de bel niet gehoord hebt, werken in je straat zijn,  de chauffeur het heel druk heeft en een afhaalpunt als de beste optie kiest om alsnog je pakket zo snel mogelijk afgeleverd te krijgen, of andere dergelijke redenen. 

- Je zelf aanpassingen doet in de app, zoals het adres veranderd, dag van levering veranderd en dergelijke,... 

- Je adres verkeerd is ingegeven en/of je huisnummer niet duidelijk zichtbaar is en/of de achternaam op naam naar wie het verstuurd wordt niet duidelijk op de brievenbus/bel vermeld staat. 

- Je een pakketautomaat aangeduid hebt. En je bestelling niet in de automaat geleverd kon worden

Wij vragen ook steeds vlot met ons te communiceren en onze vragen correct te beantwoorden dit versnelt alleen maar het proces in het vinden van je pakket moest deze tijdelijk spoorloos zijn. 

Gebruik van Kortingscodes/coupons

Kortingen gelden nooit op al reeds afgeprijsde artikelen of artikelen die in actie staan.

Leveringstermijnen en uitvoering

Wij streven er naar om op werkdagen binnen de 1-3 werkdagen te verzenden. Uitzonderingen hierop staan aangeduid bij het artikel. Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terugof bieden we je een goed alternatief aan.

De levertermijnen zijn louter indicatief en niet bindend. Ze vangen slechts aan bij ontvangst van een volledige betaalde bestelling met alle noodzakelijke documenten en inlichtingen.

Het niet naleven van de leveringstermijn kan in geen geval ingeroepen worden tot het eisen van schadevergoeding of het verbreken van de koop.

Bij schade of breuk bij leveringen moet dit binnen de 48 uur* gemeld worden. Merkt u bij levering zelf dat er al schade is gelieve dit aan de transporteur te melden zodat hij hiervan een aantekening kan maken.

Melden van schade doet u via [email protected] met als onderwerp “ schade + ordernummer “.

Bijhorend bij deze mail moeten er duidelijke foto’s aanwezig zijn.

  1. Minstens 1 duidelijke foto van de schade
  2. Een duidelijke foto van het pakket, waarop het etiket goed zichtbaar is
  3. De inhoud van het pakket met het eventuele vulmateriaal indien dit aanwezig

Meldingen van schade die na deze 48 uur gebeuren worden niet meer in behandeling genomen.

Als de schade duidelijk is en aan alle voorwaarden is voldaan sturen wij zo snel mogelijk een nieuw product naar u op.

Het beschadigd product dient u te bewaren, samen met de verpakking + verpakkingsmateriaal waar het is in toegekomen. Tot onze transporteur deze retour komt halen bij u. Doorgaans is dit binnen de 3 weken.

In geen geval kan schade of breuk aanleiding geven tot een schadevergoeding onder welke vorm ook.

* Uitgezonderd bij schade van levering van wilgentakken en/of hooi dit dient binnen de 4 uur na ontvangst gemeld te worden aan [email protected] met een duidelijke foto.

Overmacht

Als er sprake is van een overmachtssituatie kan het zijn dat wij onze verplichtingen richting jou niet meer kunnen waarmaken. Dat hoor je zo snel mogelijk. Als door overmacht de leveringstijd te lang duurt kan je afzien van je aankoop. Je krijgt je betaling dan binnen de 14 werkdagen terug.

Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle. Hieronder vallen stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.

Geschillen

Voor alle betwistingen zijn uitsluitend het vredegerecht in Lier en de rechtbanken van Mechelen bevoegd.

Het Belgisch recht is steeds van toepassing.

Copyright

Alle rechten voorbehouden. Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere websites en/of commercieel gebruik van foto’s, ontwerpen en teksten is niet toegestaan, tenzij hiervoor schriftelijke toestemming is verleend door Happy Rabbits and Friends met als rechtspersoon Mieke Desloovere.

Privacy Policy

Happy Rabbits and Friends behandelt je verstrekte persoonsgegevens vertrouwelijk en worden enkel gebruikt voor het nodige. Voor meer informatie hierover kan u terecht bij de Privacy Policy

Happy rabbits gebruikt cookies om de website te verbeteren voor de klant.

Door het bezoeken van www.happyrabbitsandfriends.be aanvaard en accepteer je de richtlijnen en praktijken zoals hierin beschreven.

Klachten

Indien u niet tevreden bent over één van onze producten, onze site of onze service horen wij dit graag van u.

U kan ons steeds bereiken op [email protected] wij proberen dan samen met u tot een oplossing te komen. U kan een antwoord van ons verwachten tijdens werkdagen binnen de 48 uur.

Happy rabbits informatie bij producten

Alle uitleg bij onze producten zijn louter bedoeld als informatie gebaseerd op eigen ervaringen, boeken en internet. Het mag in geen geval gezien worden als advies of handleiding. Wij kunnen niet verantwoordelijk geacht worden voor het gebruik van onze producten.

Bij het gebruik van onze gedroogde producten waaronder onder andere kruiden, bladeren, bloemen, vlokken, grassen, groenten en fruit behoren, bouw je steeds op met zeer kleine hoeveelheden. Elk individu is anders er kan niet of voorhand voorspelt worden hoe hij/zij erop gaat reageren. Let op met verschillende soorten kruiden zomaar door elkaar te mengen.

Wij verkopen geen geneesmiddelen bij twijfel of geval van ziekte contacteer altijd uw dierenarts!

- Happy rabbits kruidenhooi ( zijnde Duits kruidenhooi, Timothy hooi), direct na aankomst dient het hooi uit de plastiek zak bewaard te worden. Dit in een kartonnen doos of open bak. Enkel zo kan de kwaliteit gegarandeerd worden. Het hooi moet uit het licht bewaard worden.

- Happy rabbits wilgentakken, bij een bestelling van wilgentakken gaat u akkoord met de verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat deze bij aankomst van uw pakket thuis of in een afleveringspunt direct uitgepakt worden. Het is dan ook uw verantwoordelijkheid indien aflevering in een afleveringspunt dat u uw pakket diezelfde dag gaat ophalen. Problemen met wilgentakken worden enkel in behandeling genomen met een melding binnen de 4 uur na ontvangst inclusief een duidelijke foto op [email protected]  

Wij behouden het recht om bij het versturen van wilgentakken zelf te kiezen of deze met of zonder blad verstuurd worden = dit doen we op basis van de verwachte weersomstandigheden. Alsook behouden wij het recht om door deze weersomstandigheden uw verzending een dag uit te stellen. Ook behouden wij het recht om uw bestelling met een andere transporteur op te sturen welke wij voldoende achten het pakket op tijd te leveren.

 

Algemene voorwaarden aangepast op 28/04/2024.

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »